Ustronie Morskie – Zielona Szkoła nad morzem

Dzień 1 POZNAJEMY NASZ OŚRODEK, ORIENTUJEMY SIĘ W TERENIE

  1. Wprowadzamy się do naszego nowego domu.
  2. Witamy się z morzem, poznajemy drogę z ośrodka do plaży (rysowanie mapy).
  3. Zapoznajemy się z regulaminem obowiązującym w czasie pobytu na Zielonej Szkole.
  4. Dowiadujemy się o czekających nas zadaniach.
  5. Zaprowadzamy dziennik WILKÓW MORSKICH.
Uczeń:

  • zna swoje otoczenie
  • zna zasady zachowania się w czasie pobytu na Zielonej Szkole
  • wie na czym polega prowadzenie dziennik

Dzień 2 NAD POLSKIM MORZEM, KRAJOBRAZ NADMORSKI

  1. Czytanie tekstu „Jak sosna z rybakiem gospodarzyła wspólnie” Uzasadnienie, dlaczego sosna została królową morskiego brzegu.
  2. Idziemy na plażę: obserwujemy roślinność wydm, oglądamy drewniane falochrony
  3. Wyjaśnienie pojęć: wydmy, falochron, linia brzegowa, erozja.
  4. Rozmowa na temat konieczności ochrony terenów nadmorskich (oglądanie ilustracji roślin i zwierząt, mikołajek nadmorski).
  5. Budowanie na plaży zamków z piasku.
  6. W budynku oglądamy mapę wybrzeża. Wpisujemy ważniejsze miejscowości nadmorskie. Nazwy miejscowości wpisujemy w kolejności alfabetycznej.
  7. Zabawy i gry ruchowe.
  8. Nauka piosenki pt. „Morze, nasze morze”
Uczeń:

  • zna elementy krajobrazu nadmorskiego
  • rozumie role wydm i falochronów w ochronie wybrzeża
  • potrafi wymieniać ważniejsze miejscowości nadmorskie
  • zna piosenkę o tematyce morskiej

Dzień 3 W PORCIE RYBACKIM, TRANSPORT MORSKI

  1. Wycieczka do Kołobrzegu. a) Zwiedzanie portu rybackiego (rozmowa z rybakiem), budowa portu, falochron, dźwigi. Poznanie wybranych gatunków ryb żyjących w Morzu Bałtyckim. Środki transportu Morskiego. b) Rejs statkiem po morzu. Po południu
  2. Oglądanie ilustracji statków, czytamy tekst o transporcie wodnym (Nasze środowisko, s. 39-40)
  3. Czytanie wiersza „Spotkanie na pełnym morzu”. Wypowiedzi uczniów, jakie warunki na morzu sprzyjają żeglarzom, a jakie transatlantyk.
  4. Utrwalanie materiału – uzupełnienie karty pracy.
Uczeń:

  • zna prace rybaka
  • zna wybrane gatunki ryb
  • zna środki transportu morskiego
  • czyta wiersze ze zrozumieniem
  • umie porównywać żaglowiec i transatlantyk, zna ich przeznaczenie.

Dzień 4 WEDRUJEMY BURSZTYNOWYM SZLAKIEM AKTYWNOŚĆ POLONISTYCZNO – SPOŁECZNA

  1. Czytanie tekstu „Bursztynowa historia”. Indywidualne wypowiedzi uczniów Powstaniu bursztynu. Powstanie i rozumienie pojęć: bursztyn, bursztynowy szlak, zapoznanie z własnościami bursztynu.
  2. Wspólne układanie notatki o historii bursztynu i zapisanie jej do zeszytu.
  3. Rozpoznawanie bursztynu wśród innych skamielin. Wykonanie doświadczenia Sprawdzającego prawidłowość bursztynu.
  4. Oglądanie wyrobów z bursztynu: korale, pierścienie.
  5. Uzupełnianie kart pracy – utrwalanie materiału.
  6. Wycieczka do Kołobrzegu a) Zwiedzamy latarnię morską. b) Spacer po promenadzie i wejście na molo.
  7. Wykonanie pracy plastycznej „Latarnia morska” z wykorzystaniem materiałów Przyniesionych z plaży (technika colloge’u)
Uczeń:

  • zna historię powstania bursztynu
  • potrafi rozpoznać bursztyn wśród innych skamielin
  • potrafi pokazać na mapie „bursztynowy szlak”
  • umie zapisać notatkę o historii bursztynu
  • wie, jaką rolę pełni latarnia morska
  • wie, czym się różni promenada od mola.

Dzień 5

  1. Czytamy legendę pt. „Jurata- królowa Bałtyku”.
  2. Zapoznanie się z alfabetem Morse’a.
  3. Bieg patrolowy sprawdzający zdobyte wiadomości i umiejętności.
  4. Organizujemy „Chrzest morski” (zabawa integracyjna)- wyjście na plażę. Wręczenie każdemu dziecku „Aktu Chrztu Morskiego” (dyplom).
  5. Żegnamy się z morzem –zbieramy kamyczki, muszelki.
  6. Ognisko pożegnalne – śpiewanie piosenek, pieczenie kiełbasek, podsumowanie biegu konkursu czystości, budowla morska na plaży, zawody sportowe.
Uczeń:

  • zna legendę o Neptunie
  • wie, co to jest alfabet Morse’a i do czego służy
  • potrafi zaśpiewać piosenkę o tematyce morskiej. mgr Izabela Olszańska mgr Wiesława Półtorak Pliki do pobrania: Konspekt Zielona Szkoła i Karty pracy
mgr Izabela Olszańska
mgr Wiesława Półtorak

Pliki do pobrania: Konspekt Zielona Szkoła i Karty pracy

Na sktóty

Biuletyn Informacji Publicznej

RODO

ZBLIŻAJĄCE SIĘ UROCZYSTOŚCI

Nie odnaleziono wydarzeń!

UCZESTNICZYMY W PROGRAMACH

Projekt zdalna szkoła

Projekt edukacyjny Lepsza Szkoła

Etwinning Projekt

Od Grosika Do Zlotowki

Projekt Ekologia

Stowarzyszanie dobra szkoła

Szkoła Promująca Zdrowie

Klub "Bezpieczna Szkoła"

Program far

BIBLIOTEKA SZKOLNA

Biblioteka szkolna

Skip to content