Album fotograficzny klasy 1a

    Uczniowie klasy 1a biorą udział w Programie „Mały Mistrz”, który jest skierowany do dzieci z klas I-III szkół podstawowych, a jego idą jest propagowanie aktywnej postawy. Zajęcia prowadzone są przez nauczyciela wychowania fizycznego kl. IV-VI p. Barbarę Mantyk w asyście wychowawcy klasy 1a p. Grażyny Ćwikła.
   Program Małego Mistrza pomaga nauczycielom edukacji wczesnoszkolnej i współpracującym nauczycielom wychowania fizycznego w:
  • dostosowaniu zajęć w klasach I-III do nowej podstawy programowej,
  • monitorowaniu stanu zdrowia, rozwoju fizycznego i sprawności fizycznej uczniów szkół podstawowych,
  • zintegrowaniu zajęć ruchowych z innymi zadaniami edukacyjnymi.
   Formuła “Małego Mistrza” opiera się na sześciu zasadniczych blokach sportowych. Bloki te to:
   W każdym bloku uczeń ma szansę opanowania określonych umiejętności i wiadomości i zdobywa Odznaki, czyli tzw. Sprawności. Zdobywca kompletu sprawności otrzymuje tytuł Małego Mistrza.
   Poszczególne sprawności mogą być prowadzone przez nauczyciela w ciągu trzech lat nauki w klasach I–III, z tym, że z każdym rokiem zwiększają się wymagania, którym powinno sprostać dziecko. W I klasie w ramach sprawności “Piłkarz” realizowane są zajęcia piłki nożnej.
   Uczniowie klasy 1a w miesiącu marcu zdobywali Sprawność PIŁKARZA. Wszyscy: dziewczynki i chłopcy byli bardzo zaangażowani – co widać na zdjęciach z jednej z lekcji.
Grażyna Ćwikła

fot. Grażyna Ćwikła

*  *  *


 
 
* * *

   Temat naszej lekcji: „Gry i zabawy korekcyjne w formie zabawowej”. Było wesoło! Tylko na początku… nie było łatwo!

Grażyna Ćwikła


 fot. Grażyna Ćwikła
* * *

DZIEŃ BABCI I DZIADKA
 
 


fot. Grażyna Ćwikła
 
* * *
 
I tak to się zaczęło!

   1września 2016r – odbył się uroczysty apel rozpoczynający rok szkolny . Pierwszoklasiści przede wszystkim przeżywali swój pierwszy dzień w szkole, ale ważne było też to, że „Jedynka” obchodziła TRZYDZIESTE urodziny!

   Korytarze zapełniły się pamiątkami z tamtych lat: były kroniki, zdjęcia, nawet zeszyty dawnych uczniów. Funkcjonował też KORYTARZ WSPOMNIEŃ, na którym absolwenci Szkoły i wszyscy goście mogli wspominać i wspominać…

A potem?
   Wszyscy wzięli się do pracy.
I proszę: pierwszoklasiści brali udział w licznych konkursach. Efektem Ich udziału w konkursie „Park moich marzeń” były nagrody i dyplomy, które otrzymali z rąk Pani Burmistrz Żar p. Danuty Madej. A działo się to w Dniu Otwartym SP-1. Była też wspaniała zabawa i zapewnienia, że w szkole jest „Fajnie!”

Grażyna Ćwikła

* * *

 
NASZA GAZETKA
 

Alfabet nr 1
2015/2016

Alfabet nr 2
2015/2016

BERKI-ROWERKI

   Z ciekawością uczestniczymy w ogólnopolskim programie ROWEROWY AUTOCHODZIK. Nasze przygody z programem zaczęły się w marcu. Zaczęliśmy od etapu czwartego.
   Udział w programie zaczęliśmy od wspólnego (z rodzicami ) przygotowywania znaków świetlnych, które bardzo nam się przydadzą. Oficjalne rozpoczęcie pierwszego etapu miało miejsce podczas oglądania prezentacji multimedialnej i w czasie wspólnej zabawy z drugim uczestnikiem – zespołem z naszej szkoły “Szybcy-Wspaniali”. Nasz zespół podczas tej zabawy nazywał się „Sygnalizacja świetlna”, natomiast zespół drugi nosił nazwę „Znaki drogowe”. Rozmawialiśmy o współpracy, wspólnej zabawie oraz o szacunku wobec każdego człowieka. Dyskusja była połączona również ze wspólną zabawą związaną z nazywaniem znaków, udzielaniem odpowiedzi do oglądanego materiału z wykorzystaniem Internetu na tablicy multimedialnej. Nie było wygranych, ani przegranych – pracowaliśmy wspólnie i pomagaliśmy sobie nawzajem.
   W kolejnym dniu zostały rozdane zadania dla Rodzinki – podpisaliśmy kartki i wspólnie z rodzicami rozwiązywaliśmy krzyżówkę oraz przygotowaliśmy dodatkowe zadania na podsumowanie tego etapu.
   Wcześniej jednak uczestniczyliśmy w podchodach. Pomogli nam rodzice. To była ciekawa i pouczająca przygoda: dzięki wskazówkom odszukiwaliśmy koperty z zagadkami dotyczącymi znaków drogowych. Po udzieleniu poprawnej odpowiedzi w nagrodę otrzymywaliśmy znak, na odwrocie którego znajdowały się literki, a z nich układaliśmy hasło. Cały rebus pokazał miejsce ukrytego skarbu: były to słodkości :). Podsumowaniem tego etapu były warsztaty w formie zawodów. Bawiliśmy się oczywiście razem z drugą drużyną z naszej szkoły.

   Na początku rozwiązywaliśmy wcześniej przygotowane zagadki dot. znaków, ruchu pieszych, drogi itp., następnie rzucaliśmy przygotowanymi przez naszych rodziców kostkami i nazywaliśmy i omawialiśmy w ten sposób wylosowane znaki.
   Kolejną rundą była jazda na hulajnogach na przygotowanych drogach oraz przeprowadzenie Bratka przez drogę zgodnie z zasadami bezpiecznego poruszania się po drodze. Udało się! Bratek bezpiecznie pokonał trasę dla pieszych i wykazał się znajomością przepisów ruchu pieszych.

Obie drużyny wykonały zadanie na 6!

Grażyna Ćwikła
* * *

Na matematyce też eksperymentujemy!

 

* * *
 
Przedstawienie kukiełkowe w 1a pt. „Wiosna”

 

* * *
TYDZIEŃ EKOLOGICZNY
   W tym roku szkolnym tradycyjnie nasza szkoła brała udział w obchodach Międzynarodowego Dnia Ziemi.
   Uroczystości zawarte zostały w projekcie „Tydzień Ekologiczny”. W jego realizację zaangażowana została cała społeczność uczniowska wraz z nauczycielami.
   W tygodniu poprzedzającym projekt pojawił się w szkole plakat, którego hasła zapowiadały tematykę i kolorystykę poruszanych zagadnień ekologicznych w czasie trwania uroczystości.
   W pierwszym dniu, ŻÓŁTYM szkoła jaśniała blaskiem wiosennego Słońca, a to za sprawą żółtych kapeluszy, uśmiechów i przepięknych żonkili, które radośnie zakwitły przy głównym wejściu witając wszystkich wchodzących na teren szkoły. Uczniowie klas 1. mieli okazję zobaczyć film na temat energii odnawialnej pozyskiwanej m.in. z naszego największego źródła jakim jest Słońce.
   W drugim dniu BIAŁY kolor zapowiadał temat „Zdrowo żyć”. Kolejne dni niosły hasła:
NIEBIESKI – Czyste wody
CZERWONY – Stop wypalaniu traw!
ZIELONY – Chrońmy naszą planetę Ziemię! Organizując Tydzień Ekologiczny kierowaliśmy się potrzebą włączenia uczniów do działań na rzecz środowiska, potrzebą pogłębiania wiedzy na temat problemów ekologicznych.
W poszczególnych dniach obowiązywał inny kolor ubioru zarówno dla uczniów jak i dla nauczycieli. Wszyscy świetnie się bawili!

Podsumowaniem naszego Tygodnia był barwny korowód ulicami miasta i spotkanie przed Ratuszem z p. Burmistrz D. Madej.

Grażyna Ćwikła

 

* * *

Wycieczka do Zielonej Góry
   Odwiedziliśmy Planetarium Wenus i Centrum Przyrodnicze. Film, który oglądaliśmy w Planetarium wyświetlany był w 3D przez 8 wysokiej klasy projektorów, a kopuła (ekran) miała aż 10 metrów średnicy! To potęga i unikat na skalę światową. W Centrum Przyrodniczym na interaktywnej Sali wszystkimi zmysłami poznawaliśmy przyrodnicze, fizyczne i chemiczne zagadki świata.

   Wahadło Maxwella– obserwowaliśmy jak nierozciągliwy pas nawinięty na długą oś po puszczeniu w ruch koła nawijał się i rozwijał. Tak długo, aż cała energia zgromadzona po prostu rozproszyła się. Wtedy dopiero wahadło się zatrzymało.

   Kula plazmowa
W szkole rozmawialiśmy o tym, że są trzy stany skupienia, ale teraz już wiemy, że w KULI PLAZMOWEJ pod wpływem wysokiego napięcia powstaje czwarty stan skupienia materii – plazma. Jest to stan zupełnie inny niż ciecz, ciało stałe i gaz.

   Zmienny opór

Za pomocą sond pomiarowych mogliśmy badać opór elektryczny obiektów dotykając prętów metalowych i izolatorów.

Próbowaliśmy odpowiedzieć sobie na pytanie: Skąd biorą się śmieci w oceanie oglądając Wielką Pacyficzną Plamę Śmieci.

   Wielki łuk łańcuchowy

Dowiedzieliśmy się, że taka konstrukcja znana już była w czasach starożytnych. Stabilność zapewnia jej siła grawitacji – a to ciekawe!

   Ląduj jak kot

Legenda głosi, że kot posiada niezwykła umiejętność spadania zawsze na 4 łapy. Jak to możliwe? To zwierzę bardzo szybko prostuje i zgina nogi, a w doskonałym zachowaniu równowagi pomaga mu… ogon. My też próbowaliśmy skakać jak on. Czy nam się udało?

* * *

Na sktóty

Biuletyn Informacji Publicznej

RODO

ZBLIŻAJĄCE SIĘ UROCZYSTOŚCI

Nie odnaleziono wydarzeń!

UCZESTNICZYMY W PROGRAMACH

Projekt zdalna szkoła

Projekt edukacyjny Lepsza Szkoła

Etwinning Projekt

Od Grosika Do Zlotowki

Projekt Ekologia

Stowarzyszanie dobra szkoła

Szkoła Promująca Zdrowie

Klub "Bezpieczna Szkoła"

Program far

BIBLIOTEKA SZKOLNA

Biblioteka szkolna

Skip to content