Program Małego Mistrza pomaga nauczycielom edukacji wczesnoszkolnej i współpracującym nauczycielom wychowania fizycznego w:
- dostosowaniu zajęć w klasach I-III do nowej podstawy programowej,
- monitorowaniu stanu zdrowia, rozwoju fizycznego i sprawności fizycznej uczniów szkół podstawowych,
- zintegrowaniu zajęć ruchowych z innymi zadaniami edukacyjnymi.
- Rowerzysta-Turysta,
- Gimnastyk-Tancerz,
- Saneczkarz-Narciarz-Łyżwiarz,
- Piłkarz,
- Lekkoatleta,
- Pływak-Wodniak.
Poszczególne sprawności mogą być prowadzone przez nauczyciela w ciągu trzech lat nauki w klasach I–III, z tym, że z każdym rokiem zwiększają się wymagania, którym powinno sprostać dziecko. W I klasie w ramach sprawności “Piłkarz” realizowane są zajęcia piłki nożnej.
Uczniowie klasy 1a w miesiącu marcu zdobywali Sprawność PIŁKARZA. Wszyscy: dziewczynki i chłopcy byli bardzo zaangażowani – co widać na zdjęciach z jednej z lekcji.
Temat naszej lekcji: „Gry i zabawy korekcyjne w formie zabawowej”. Było wesoło! Tylko na początku… nie było łatwo!
DZIEŃ BABCI I DZIADKA
1września 2016r – odbył się uroczysty apel rozpoczynający rok szkolny . Pierwszoklasiści przede wszystkim przeżywali swój pierwszy dzień w szkole, ale ważne było też to, że „Jedynka” obchodziła TRZYDZIESTE urodziny!
Korytarze zapełniły się pamiątkami z tamtych lat: były kroniki, zdjęcia, nawet zeszyty dawnych uczniów. Funkcjonował też KORYTARZ WSPOMNIEŃ, na którym absolwenci Szkoły i wszyscy goście mogli wspominać i wspominać…
A potem?
Wszyscy wzięli się do pracy.
I proszę: pierwszoklasiści brali udział w licznych konkursach. Efektem Ich udziału w konkursie „Park moich marzeń” były nagrody i dyplomy, które otrzymali z rąk Pani Burmistrz Żar p. Danuty Madej. A działo się to w Dniu Otwartym SP-1. Była też wspaniała zabawa i zapewnienia, że w szkole jest „Fajnie!”…
Alfabet nr 1 2015/2016 |
Alfabet nr 2 2015/2016 |
* * *
Z ciekawością uczestniczymy w ogólnopolskim programie ROWEROWY AUTOCHODZIK. Nasze przygody z programem zaczęły się w marcu. Zaczęliśmy od etapu czwartego.
Udział w programie zaczęliśmy od wspólnego (z rodzicami ) przygotowywania znaków świetlnych, które bardzo nam się przydadzą. Oficjalne rozpoczęcie pierwszego etapu miało miejsce podczas oglądania prezentacji multimedialnej i w czasie wspólnej zabawy z drugim uczestnikiem – zespołem z naszej szkoły “Szybcy-Wspaniali”. Nasz zespół podczas tej zabawy nazywał się „Sygnalizacja świetlna”, natomiast zespół drugi nosił nazwę „Znaki drogowe”. Rozmawialiśmy o współpracy, wspólnej zabawie oraz o szacunku wobec każdego człowieka. Dyskusja była połączona również ze wspólną zabawą związaną z nazywaniem znaków, udzielaniem odpowiedzi do oglądanego materiału z wykorzystaniem Internetu na tablicy multimedialnej. Nie było wygranych, ani przegranych – pracowaliśmy wspólnie i pomagaliśmy sobie nawzajem.
W kolejnym dniu zostały rozdane zadania dla Rodzinki – podpisaliśmy kartki i wspólnie z rodzicami rozwiązywaliśmy krzyżówkę oraz przygotowaliśmy dodatkowe zadania na podsumowanie tego etapu.
Wcześniej jednak uczestniczyliśmy w podchodach. Pomogli nam rodzice. To była ciekawa i pouczająca przygoda: dzięki wskazówkom odszukiwaliśmy koperty z zagadkami dotyczącymi znaków drogowych. Po udzieleniu poprawnej odpowiedzi w nagrodę otrzymywaliśmy znak, na odwrocie którego znajdowały się literki, a z nich układaliśmy hasło. Cały rebus pokazał miejsce ukrytego skarbu: były to słodkości :). Podsumowaniem tego etapu były warsztaty w formie zawodów. Bawiliśmy się oczywiście razem z drugą drużyną z naszej szkoły.
Na początku rozwiązywaliśmy wcześniej przygotowane zagadki dot. znaków, ruchu pieszych, drogi itp., następnie rzucaliśmy przygotowanymi przez naszych rodziców kostkami i nazywaliśmy i omawialiśmy w ten sposób wylosowane znaki.
Kolejną rundą była jazda na hulajnogach na przygotowanych drogach oraz przeprowadzenie Bratka przez drogę zgodnie z zasadami bezpiecznego poruszania się po drodze. Udało się! Bratek bezpiecznie pokonał trasę dla pieszych i wykazał się znajomością przepisów ruchu pieszych.
Obie drużyny wykonały zadanie na 6!
Na matematyce też eksperymentujemy!
Uroczystości zawarte zostały w projekcie „Tydzień Ekologiczny”. W jego realizację zaangażowana została cała społeczność uczniowska wraz z nauczycielami.
W tygodniu poprzedzającym projekt pojawił się w szkole plakat, którego hasła zapowiadały tematykę i kolorystykę poruszanych zagadnień ekologicznych w czasie trwania uroczystości.
W pierwszym dniu, ŻÓŁTYM szkoła jaśniała blaskiem wiosennego Słońca, a to za sprawą żółtych kapeluszy, uśmiechów i przepięknych żonkili, które radośnie zakwitły przy głównym wejściu witając wszystkich wchodzących na teren szkoły. Uczniowie klas 1. mieli okazję zobaczyć film na temat energii odnawialnej pozyskiwanej m.in. z naszego największego źródła jakim jest Słońce.
W drugim dniu BIAŁY kolor zapowiadał temat „Zdrowo żyć”. Kolejne dni niosły hasła:
NIEBIESKI – Czyste wody
CZERWONY – Stop wypalaniu traw!
ZIELONY – Chrońmy naszą planetę Ziemię! Organizując Tydzień Ekologiczny kierowaliśmy się potrzebą włączenia uczniów do działań na rzecz środowiska, potrzebą pogłębiania wiedzy na temat problemów ekologicznych.
W poszczególnych dniach obowiązywał inny kolor ubioru zarówno dla uczniów jak i dla nauczycieli. Wszyscy świetnie się bawili!
Podsumowaniem naszego Tygodnia był barwny korowód ulicami miasta i spotkanie przed Ratuszem z p. Burmistrz D. Madej.
Wahadło Maxwella– obserwowaliśmy jak nierozciągliwy pas nawinięty na długą oś po puszczeniu w ruch koła nawijał się i rozwijał. Tak długo, aż cała energia zgromadzona po prostu rozproszyła się. Wtedy dopiero wahadło się zatrzymało.
W szkole rozmawialiśmy o tym, że są trzy stany skupienia, ale teraz już wiemy, że w KULI PLAZMOWEJ pod wpływem wysokiego napięcia powstaje czwarty stan skupienia materii – plazma. Jest to stan zupełnie inny niż ciecz, ciało stałe i gaz.
Zmienny opór
Wielki łuk łańcuchowy
Ląduj jak kot