„Przyczyny niepowodzeń szkolnych i sposoby radzenia sobie z nimi”.
Spotkanie miało charakter ćwiczeń warsztatowych. Po przywitaniu rodziców, nauczyciel prowadzący przedstawił harmonogram zebrania, podał główny cel warsztatów, a następnie wyjaśnił terminologię niepowodzeń szkolnych i ich głównych przyczyn.
Rodzice zostali losowo podzieleni na 3 grupy. Pracowali w kilkuosobowych zespołach. Chętnie i dość precyzyjnie odpowiadali na pytania. Jedna grupa miała przyczyny ekonomiczno- społeczne niepowodzeń szkolnych, druga przyczyny biopsychiczne, a trzecia dydaktyczne. Po analizie spostrzeżeń, rodzice wraz z wychowawcą zastanawiali się: „W jaki sposób niwelować trudności, które z nich można wykluczyć i jak pomóc dziecku w ich przezwyciężaniu”?
Zajęcia spotkały się z życzliwym przyjęciem rodziców. Miła atmosfera wpłynęła bardzo korzystnie na sam przebieg spotkania, jak również na pracę rodziców i jakość wypracowanych przez nich materiałów.
Monika Majerska