|
Założenia projektu: 1. Nowatorskie działania 2. Innowacyjne pomysły 3. Kreatywne myślenie 4. Rozwijanie własnych pasji |
„Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy,
ponieważ wiedza jest ograniczona”
Albert Einstein
Marta Durys
Zaproszenie do współpracy
Kreatywna gra w kapsle-wracamy do czasów młodości naszych rodziców i dziadków
Gra w kapsle – gra wykorzystująca kapsle od butelek
Istnieje wiele jej rodzajów, których cechą wspólną są właśnie kapsle, wprawiane w ruch po płaskiej powierzchni za pomocą pstrykania ich palcami. Do gry najczęściej wykorzystuje się kapsle zalane woskiem, plasteliną, gipsem lub ołowiem (czasem jeszcze dodatkowo dociążane np. monetami), bardzo często ozdobione w wymyślny sposób.
Odmiany gry w kapsle:
Rzut – gracze rzucają kolejno kapsle w stronę ściany. Czyj kapsel będzie bliżej ściany, ten wygrywa i zabiera innym graczom po kapslu.
Zbijak – polega na trafianiu kapsli przeciwnika swoimi lub wybijaniu z ustalonego obszaru gry.
Wyścig zwany dawniej również wyścigiem pokoju – zawodnicy pstrykają na zmianę swoje kapsle, wygrywa ten, kto pierwszy swoimi kapslami pokona tor przeszkód lub wyznaczoną trasę. Wypadnięcie kapsla poza wyznaczoną trasę jest karane cofnięciem ruchu. Z tego powodu przewagę mają kapsle dodatkowo obciążone, trudniej wpadające w niekontrolowane toczenie.
Piłka nożna – są dwie drużyny. Wyznacza się jednego kapsla jako piłkę, piłkarze pstrykają w piłkę by ta trafiła do bramki przeciwnika. Nie ma bramkarzy. Gra zwykle toczona jest na podwórkach – bezpośrednio na asfalcie chodniku lub piaskownicy. Czasami gracze grają w nietypowych, ekstremalnych warunkach – grożących utratą kapsli (np. wzdłuż wręgi studzienki deszczowej).
Podsumowanie konkursu kreatywne prezenty
I miejsce – Zuzanna Nowakowska kl. 6c
II miejsce Aneta Truś kl. 6c
III miejsce Dominika Dembek kl. 4a
IV miejsce Katarzyna Tomczyk kl. 6c
Zuzanna Nowacka z klasy 6c razem z mamą Agnieszką prezentują cudowne umiejętności i talent w robieniu pięknych bombek, obrazków, kwiatów. Rodzinne kreatywne spędzanie czasu wolnego daje wspaniałe efekty – sami zobaczcie.
Aneta Truś z klasy 6c prezentuje piękne szkice i portrety wykonane ołówkiem. Mogą być piękną formą kreatywnych prezentów.
Dominika Dembek z klasy 4a projektuje odzież i ma zamiar zostać projektantką mody. Stroje są piękną formą fantazji i umiejętności Dominiki. Mogą być prezentem kreatywnym i świątecznym.
Katarzyna Tomczyk z klasy 6c – wyróżniona w konkursie maluje piękne krajobrazy i zwierzęta. Zwycięzcom gratulujemy!
W dniu 4.01.2019 r. zostały wręczone nagrody za kreatywne świąteczne prezenty, które wykonały dziewczęta z klasy 6c i 4a. Szczególne podziękowania dla p. Agnieszki Nowackiej za kreatywne pomysły. Dyplomypuchary oraz słodycze wręczyła p. dyrektor Honorata Kryszewska.
Koordynatorzy
Elżbieta Jusińska
Marta Durys
Teatr lalkowy w SP 1
Zapraszamy do obejrzenia galerii.
Katarzyna Maciejak
Wycieczka do Majalandu, która odbyła się 5 grudnia 2018 r., sprawiła, że kreatywna rozrywka, zajęcia teatralne i moc wrażeń odbiły się na nas niesamowitymi wspomnieniami.
Zapraszamy do obejrzenia galerii.
Elżbieta Jusińska
Piotr Pałac
Otrzymaliśmy odpowiedz od naszych niemieckich przyjaciół z Seydy na pytanie – Jak w Niemczech pracuje się z zadaniami domowymi. Zachęcam wszystkich uczniów niemieckojęzycznych z zapoznaniem się tych wypowiedzi.
Franz ist 14 Jahre alt und besucht die 8. Klasse. Er muss früh am Morgen um 6.30 Uhr aus dem Haus gehen und kommt gegen 15 Uhr von der Schule zurück. An den Hausaufgaben sitzt er ungefähr eine Stunde, dann muss er auch noch lernen.
Hans fährt mit seinem großen Bruder auch ins Gymnasium in der Frühe, aber er kommt meist schon etwas früher nach Hause, halb zwei. Er ist 10 Jahre alt und geht in die 5. Klasse. Für die Hausaufgaben braucht er ungefähr auch so lange wie Franz. Manchmal sind freilich auch besondere Aufgaben zu erledigen, zum Beispiel ist ein Vortrag auszuarbeiten oder ein Plakat zu gestalten.
Hans und Franz üben auch gerne die Englisch- und Lateinvokabeln mit dem Computer. Dort gibt es ein Programm, was direkt zu ihren Lehrbüchern passt und sie nach den Vokabeln fragt, die sie dann eintippen müssen. Es ist wie ein Spiel: Wieviel Punkte erreicht man?
Clara geht noch in die Grundschule, in die 3. Klasse. Sie ist 8 Jahre alt. Zur Schule kann sie zu Fuß gehen und muss nicht mit dem Bus nach Jessen (12 km) fahren, sondern sie geht in die Schule in Seyda, die etwa 1 Kilometer entfernt ist. Um 7.15 Uhr muss sie losgehen. Zur Zeit aber fehlen die Lehrerinnen, deshalb hat sie manchmal erst 8.30 Uhr oder 9.30 Uhr Schulbeginn. Das ist eine große Ausnahme. Zu Mittag um 13 Uhr ist sie wieder zu Hause, manchmal auch schon früher. Sie ist bei den Hausaufgaben am eifrigsten, was man auch an der Schrift sieht.
Alle Kinder lernen Klavierspielen. Auch da haben sie Hausaufgaben auf, wo sie täglich üben. Einmal in der Woche haben sie Unterricht.
Franz hat auch einen Saxophonunterricht und spielt in verschiedenen Musikgruppen mit.
Heute ist Freitag, da machen sie keine Hausaufgaben, denn am Wochenende ist keine Schule.
Friederike studiert schon, in Greifswald an der Ostsee. Sie ist 20 Jahre alt. Und Carl ist gerade zum Wochenende nach Hause gekommen. Er geht auf eine Landesschule für Sachsen-Anhalt, in Schulpforta bei Naumburg. Dort lernt er besonders Sprachen, also neben Englisch und Latein auch noch Spanisch und Griechisch. Sie fahren von der Schule aus auch in fremde Länder, zum Beispiel war er dieses Jahr in Spanien und in Equador.
Wir haben Euch die Bilder von Franz, Hans und Clara gemacht, auch von
ihrem Hausaufgabenheft.
Herzliche Grüße nach Polen!
Thomas Meinhof aus Seyda
Kreatywne graffiti na lekcji wychowania fizycznego
Prezentujemy zrobione grafiki na koszulkach z różnymi elementami. Twórcze myślenie wzięło się z lekcji wychowania fizycznego, gdzie koszulki pięknie wyglądają.
|
Po nauce i zdobytych wiadomościach z warsztatów graffiti wykonywaliśmy koszulki na lekcji wychowania fizycznego.
Warsztaty z graffiti w SP 1 w Żarach
Dziękujemy za tak cenną wiedzę i poszerzenie horyzontów w tej dziedzinie.
Die Hausaufgaben In Polen Und In Deutschland
Tematem przewodnim lekcji warsztatowych były zadania domowe.
Czekamy jeszcze na wypowiedzi naszych niemieckich przyjaciół z Seydy, jak pracują z zadaniami domowymi w Niemczech.
Zajęcia z jogi z klasą 7b i 7c odbyły się w dniu 16.11.2018 r. Dziewczęta próbowały relaksacji, technik oddychania oraz ćwiczeń typowych z jogi przy muzyce. Kreatywne zajęcia bardzo się podobały i stworzyły nowe horyzonty na przyszłość u naszych uczniów.
Zadania domowe – debata
2. Zadania domowe dla chętnych, którzy chcą utrwalić temat.
3. Dodatkowe, nieobowiązkowe, łatwiejsze zadania dla osób, które nie rozumieją, a chcą zrozumieć.
4. Małą ilość obowiązkowych, zadań domowych dla klas 4-8, ponieważ naszym zdaniem dom powinien być miejscem odpoczynku, a i tak mamy dużo nauki do kartkówek i sprawdzianów.
5. Poprzez zadania domowe uczniowie nie mają czasu, aby rozwijać swoje zainteresowania, bądź nawet odpocząć, ponieważ odrabiają zadania domowe do później godziny.
6. Zadania domowe powinny być zróżnicowane, np. z języka polskiego do wyboru kategorie: ortografia, fonetyka, stylistyka i uczeń ma prawo wyboru tej kategorii, w której czuje się najpewniej, bądź utworzy własne zadanie domowe związane z wybraną kategorią.
7. Zadania najchętniej wykonywane przez uczniów są w formie rysunkowej, np. krzyżówki, wykreślanki.
8. Zadania domowe muszą być ciekawe i kreatywne, utrwalające wiadomości w formie wizualnej – przyroda kształt kwiatu, matematyka – liczba, j. polski – litery, żeby wzrokowo to uzmysłowić.
9. Na weekendy brak zadań domowych, jest to czas relaksu. 10. Każdy może przygotować zadanie dla klasy i je wspólnie rozwiązać.
Nauczycielka powinna wykorzystywać umiejętności i talenty dzieci oraz pomóc je rozwijać.
Zadania domowe mają służyć przećwiczeniu tematu, zmusić do myślenia. Powinny być to takie, których nie można znaleźć w Internecie, a zadawane mogłyby być raz w tygodniu, ale takie żeby zajęły więcej czasu, więcej myślenia. Zadania powinny pokazywać, że to czego uczniowie uczą się na lekcjach przyda się w życiu. Sądzę, że ilość powinna zmienić się na jakość, mniej ale bardziej wartościowe zadania np. projekty, samodzielne lub grupowe prace plastyczne
Zadania powinny być jako podsumowanie tematu, ale w małej ilości, aby poświęcić jak najmniej czasu, żeby uczniowie nie byli zmęczeni, znużeni. Zadania powinny być w kreatywnej, urozmaiconej, rozwijającej formie, np. krzyżówki, rebusy, plakaty.
Zadania powinny służyć utrwaleniu tematu oraz podwyższeniu poziomu wiedzy. Mała ilość zadań sprawiłaby, że uczniowie mieliby więcej czasu wolnego, na np. rozwijanie swoich umiejętności, ale zadania powinny zostać w systemie szkolnym, bo pewne rzeczy wymagają ćwiczeń, aby stać się mistrzem. Uważam, że zadania powinny doskonalić wiedzę praktyczną, która przyda się uczniom w przyszłości.
Zespół projektu:
Wiktoria Fabiańczyk
Kornelia Kostecka
Wiktoria Mikołajczak
Aleksandra Kaszubska
Natalia Pawlaczyk
mgr Elżbieta Jusińska
Zajęcia kreatywne z muzyką |
Kreujemy siebie przy muzyce hip-hop. Klasa 5b, objęta projektem, prezentowała własne pomysły i choreografię.
Projekt „Szkoła Kreatywna i Aktywna” – sportowo i językowo – Skokoloco 2018 |
Uczniowie wielu klas SP 1 w Żarach w dniu 25.10.2018 r. uczestniczyli w zajęciach zorganizowanych w Parku Trampolin w Zielonej Górze. Zabawa była kreatywna i sportowo aktywna. Wszyscy razem z opiekunami, p. E. Jusińską, M. Durys, I. Mielniczek i I. Olszańską świetnie się bawili i uczyli.
M. Durys
Projekt „Szkoła Kreatywna i Aktywna” – gry planszowe w SP 1 w Żarach
M. Durys
* * *
Tydzień aktywny z projektem „Kreatywna szkoła myślenia i działania – bulle”
Szkoła kreatywnego myślenia i działania – Kostka Rubika w SP 1 w Żarach
Kostka Rubika, tak niegdyś popularna, powraca. Zobaczcie, jak fenomenalnie radzili sobie z nią nasi uczniowie w czasie szkolnego turnieju jej układania na czas. Oto wyniki:
I miejsce Dominika Krzyżanowska – kl. 7c
II miejsce Emilia Mazurkiewicz – kl. 7c
III miejsce Noemi Konieczna – kl. 5a
IV miejsce Mateusz Pasławski – kl. 6a
Uroczystego wręczenia nagród dokonała p. Dyrektor Agnieszka Ropska.
Elżbieta Jusińska
Marta Durys