Celem konkursu było rozbudzenie wrażliwości i uwagi słuchowej, plastycznej i językowej twórczości u dzieci, rozwijanie mowy, języka i słuchu fonemowego oraz wspólna praca logopedy, rodzica i dziecka nad rozwojem mowy z wykorzystaniem technik plastycznych.
Zadaniem dzieci było wykonanie pracy plastycznej, służącej wzbogaceniu słownictwa i poszerzeniu kompetencji językowych. W ramach konkursu należało wymyślić słowa – paronimy, czyli wyrazy o podobnym brzmieniu, ale innym znaczeniu i wykonać do nich ilustrację. Słowa mogły dotyczyć rzeczowników, czasowników, przymiotników. Paronimy mogły tworzyć co najmniej pary, ale mogły znaleźć się także trójki, czwórki, a nawet dłuższe ich zbiory.
W konkursie wzięło udział 19 uczniów naszej szkoły: Gabriela Lenk z kl. IIa, Łukasz Kaczmarek, Milan Miciniowski, Tymur Kolesnykov, Oskar Naumik z kl. IIb, Igor Talacha, Kornel Karakurt z kl. IIc, Mateusz Kosmatka, Jakub Pakiet, Anna Janicka, Veronika Osyurak z kl. IId, Marek Gardoń, Hubert Kuchta, Julia Szymańska, Ryszard Sosnowski z kl. IIIa, Szymon Kubiak z kl. IIIb, Alicja Grażewicz, Lena Kozik z kl. IIIc, Sandra Budzyła z kl. IIId.
Konkurs cieszył się bardzo dużym powodzeniem. Na konkurs wpłynęło wiele prac, które były wykonane różnymi technikami, ciekawie i pomysłowo. Za udział w konkursie dzieci otrzymały dyplomy i niespodzianki.