Rozgrywki przebiegały według zasady „każdy z każdym”. Chwilami przybierały formę tęgiego łamania głowy, jakie można zaobserwować podczas rozwiązywania trudnych zadań matematycznych. Gra w szachy i warcaby uczy logicznego i strategicznego myślenia, koncentracji, odpowiedzialności za podejmowane decyzje. Dzięki ściśle określonym regułom obliguje graczy do stosowania zasady fair play. Partia wygrana daje wiele radości i satysfakcji, przegrana – uczy zachowania w razie porażki. Dzieci grające w szachy i warcaby uczą się, jak można wybrnąć z sytuacji trudnych i niepewnych, a to z kolei wpływa korzystnie na ich intelektualny rozwój. Warcaby i szachy są świetną alternatywą dla gier komputerowych.
W turnieju szachowym uczestniczyło 8 uczniów – zwyciężył Michał Nowakowski z klasy IVb, natomiast w turnieju warcabowym, w którym uczestniczyły 4-osobowe zespoły z klas III (łącznie 12 dzieci) zwycięzcą został Kacper Judycki z klasy IIIc.