Uczniowie klas 6 i 8 uczestniczyli w lekcji warsztatowej poświęconej zdrowemu trybowi życia w ramach projektu Trzymaj formę i Szkoły kreatywnego myślenia i działania. Uczniowie wykorzystywali swoją wiedzę na temat zdrowia rozwijając umiejętnosci komunikowania się w języku niemieckim.
Marta Durys
ARCHIWUM PROJEKTU
Przeczytajcie i spróbujcie ocenić, jak ważne jest zdrowie.
Piotr Pałac
Projekt TRZYMAJ FORMĘ – spotkanie w bibliotece
W środę, 21 września 2016 r., uczniowie klasy 6d wraz z nauczycielem wychowania fizycznego, p. Elą Jusińską, udali się do biblioteki szkolnej, gdzie zapoznali się z fachową literaturą na temat zdrowego trybu życia. P. Jola Koch oraz p. Ela zachęciły zebranych do zapoznawania się z wiedzą zawartą w tych przewodnikach do lepszego, zdrowego życia. A wszystko to w ramach drugiej już edycji projektu TRZYMAJ FORMĘ realizowanego w Szkole Podstawowej nr 1 w Żarach.
Elżbieta Jusińska
Projekt TRZYMAJ FORMĘ – przepisy Bartka Wojtczaka
Uczeń klasy 6d, Bartosz Wojtczak, włączył się do działań związanych z projektem TRZYMAJ FORMĘ, przygotował dwa przepisy, które pomogą nam zdrowo żyć! Zapraszamy do zapoznania się z pomysłami Bartka i zapraszamy do współpracy przy tworzeniu zdrowego menu na każdy dzień.
Piotr Pałac
Trzymaj formę – plakat
Nasza szkoła bierze udział w kolejnej, drugiej edycji akcji TRZYMAJ FORMĘ, której celem jest propagowanie wśród uczniów oraz rodziców i opiekunów zasad zdrowego stylu życia. Dotyczy to nie tylko aktywności fizycznej, lecz również odżywiania. Coraz większa liczba specjalistów wskazuje, iż to głównie przez złe nawyki żywieniowe oraz brak aktywności fizycznej popadamy w różnego rodzaju choroby.
W naszej szkole można zapoznać się z plakatem, który z ciekawy, przystępny sposób zachęca do zmiany myślenia o odżywianiu i aktywności fizycznej. Zapraszamy do zapoznania się z jego treścią.
Projekt TRZYMAJ FORMĘ w czasie lekcji języka polskiego
Zobaczcie, jak uczniowie klasy VId tworzą książkę kucharską „Smaki sprzed ery hamburgerów”, która powstaje, ponieważ dzieci, zainspirowane fraszką Jana Kochanowskiego Na zdrowie, przynoszą do szkoły przepisy na zdrowe dania.
Pod przewodnictwem p. Iwony Szczuki, naszej polonistki, uczniowie klasy 6d w czasie lekcji języka polskiego stworzyli mnóstwo przepisów kulinarnych. Dotyczą one różnych potraw, które uczniowie robią w domu najczęściej. Tytuł książki to „Smaki sprzed ery hamburgerów”.
Magdalena Kurosz zaś napisała przepis na… świetny dzień.
Zapraszam do obejrzenia książki i przeczytania przepisów.
Elżbieta Jusińska
Piotr Pałac
Projekt TRZYMAJ FORMĘ – “Moje odżywianie” Magdy Kurosz
Drugie śniadanie: ciemne pieczywo z szynką z indyka i warzywami. Jabłko lub jogurt naturalny.
Obiad: normalny obiad, tyle że w mniejszej ilości.
Podwieczorek: orzechy lub sałatka owocowa.
Kolacja: sałatka z warzywami i chudym twarogiem posypana pieprzem i solą himalajską.
Projekt TRZYMAJ FORMĘ – wizyta w stołówce szkolnej
Życzymy naszym Paniom wytrwałości i satysfakcji. Stołówka prowadzi akcję PIJ MLEKO oraz WARZYWA I OWOCE W SZKOLE.
Potrafimy grać i trzymać formę na wesoło.
Piotr Pałac
Archiwum I edycji konkursu Trzymaj Formę
rok szkolny 2015/2016
Zapraszamy do udziału w konkursie „Trzymaj formę”. I etap zaczynamy od plakatu na temat jak trzymać formę. Technika dowolna, plakaty przynoście do nauczycieli wychowania fizycznego.
Elżbieta Jusińska
Aleksander Stachów
– zbilansowaniem diety,
– receptą na zdrowie,
– aktywnym stylem życia.
Będziemy oscylować wokół dwóch dziedzin: AKTYWNOŚĆ I DIETA.
Hasła:
1. Bądź aktywny na co dzień.
2. Odpoczywaj tylko aktywnie.
3. Zanuć witaminkę.
4. Skrobia to podstawa.
5. Tłuszcze z umiarem.
6. Etykieta źródłem informacji.
7. Energia.
8. Białko.
9. Węglowodany.
10. Tłuszcze.
11. Błonnik.
12. Woda.
13. Sól.
14. Witaminy i minerały.
15. Oblicz swój BMI (Body Mass Index).
Szukamy literatury w bibliotece szkolnej. A o tym wie dużo p. Jola Koch, która nam udzieliła wskazówek.
Elżbieta Jusińska
Zapoznajemy się z działaniami projektu TRZYMAJ FORMĘ |
Dzieci wykonały piramidę życia, na której schodami zaznaczyły produkty od najważniejszych do tych szkodliwych.
Pamiętajcie!
I miejsce zajmują produkty zbożowe
II warzywa
III owoce
IV Nabiał
V mięso i jaja
VI tłuszcze
VII słodycze
Uczniowie chętnie wzięli udział w dyskusji z pielęgniarką szkolną, p. Lucyną Głowacką na temat „Jakie produkty nam służą” oraz „Jaka aktywność fizyczna jest dla nas korzystna”.
Elżbieta Jusińska
Oto wyniki:
I miejsce – Aleksandra Micinowska
II miejsce – Kornelia Kostecka
III miejsce ex aequo – Joanna Karczyńska i Aleksandra Kostka
Szczególną nagrodę otrzymał Paweł Bojakowski. Wszyscy uczniowie zostali nagrodzeni. Gratulujemy i zapraszamy do obejrzenia zdjęć.
Elżbieta Jusińska
Oto zwycięzcy:
Grupa dzieci:
I miejsce – Erwin Pakieła
II miejsce – Kinga Dowjat
III miejsce – Patryk Kreczmer
Grupa dorosłych:
I miejsce – p. Agnieszka Mierzejewska
II miejsce – p. Maciej Olejnik
Zapraszamy także do zapoznania się a artykułem z gazety.
Elżbieta Jusińska
FOTORELACJA
Przygotowania do biegu
Do biegu, gotowi… start
Wręczenie nagród i upominków
Gratulujemy klasom pomysłów i wspaniałego wykonania.
Zapraszamy do oglądania prac.
oraz Aleksander Stachów
W dniu 21.10.2015 r. odbyła się w naszej szkole prezentacja p. dietetyk Justyny Beresteckiej, która przybliżyła nam normy prawidłowego żywienia.
Dużo się dowiedzieliśmy, postaramy się wykorzystać tę wiedzę w naszym codziennym życiu.
Dziękujemy.
Elżbieta Jusińska
Aleksander Stachów
Zapraszam do zapoznania się z propozycją Waszej koleżanki.
Elżbieta Jusińska
fot. Piotr Pałac |
Dzieci klas czwartych przygotowywały koreczki warzywno-mięsne, do stworzenia smacznych potraw mieli: jabłko lub gruszkę, paprykę, pomidorki koktajlowe, ogórki konserwowe, świeże ogórki, rzodkiewki, ser żółty, kabanosy, oliwki oraz inne warzywa. Następnie powstawały smaczne i zdrowe jeżyki.
Uczniowie klas piątych przygotowywali wesołe jesienne kanapki oraz warzywne szaszłyki – dzieci komponowały kanapki w kształcie gwiazd, żaglówek itp. Natomiast uczniowie klasy szóstej przygotowali sałatki i surówki z wykorzystaniem dostępnych warzyw. Przepisy na jesienny posiłek wykorzystali z domowych receptur. Uczniowie bardzo chętnie pracowali w grupach, dzielili obowiązki między siebie. Przygotowanie potraw sprawiło dzieciom dużo radości, zadowolone zasiadały do pałaszowania tego, co samodzielnie zrobiły. Zapraszamy do obejrzenia galerii i podziwiania, jak dzieci sobie radziły. Pozdrawiam
fot. Małgorzata Kaźmierczak |
* * *
koordynator
Elżbieta Jusińska
fot. Inez Kabin |
Zuzanna z klasy 6b w ramach programu “Trzymaj formę” zrobiła wspaniałą prezentację na temat form aktywności fizycznej i promocji zdrowia. Sami zobaczcie, jak rodzinnie można aktywować się do wspólnej pracy i zabawy, jednocześnie uprawiając różne formy sportowe.
Elżbieta Jusińska
Prezentacja Zuzi |
Rozpoczynamy II semestr projektu TRZYMAJ FORMĘ
1. Owocowy talerz.
2. Makieta owocowa.
3. Owocowy wierszyk.
4. Dzień owocu.
5. Owocowa krzyżówka.
Pragniemy Was poinformować, że nasza szkoła uczestniczy w realizowaniu pomysłu na projekt TRZYMAJ FORMĘ.
Zobaczcie, jak świetnie można poradzić sobie na pikniku i miło spędzić czas.
Świetnie to zrobiły Wasze koleżanki z klasy 6b – Wiktoria Czubacka i Inez Kabin.
Elżbieta Jusińska
fot. Inez Kabin i Wiktoria Czubacka |
Na sukces szkoły zapracowali wszyscy nauczyciele i uczniowie, a zwłaszcza p. Olek Stachów, współorganizator spotkania z panią dietetyczką, p. Lucynka Głowacka, nasza pielęgniarka – przeprowadziła lekcję na temat zdrowego żywienia w klasie Va, p. Małgorzata Kazimierczak – wraz z klasami IV-VI przygotowywała w czasie lekcji pyszne i zdrowe sałatki, nie sposób nie wspomnieć o niezwykłej aktywności dwóch uczennic klasy VIb: Inez Kabin i Wiktorii Czubackiej, autorek gry promującej zdrowe odżywianie i wartościowych przepisów i diet.
Dziękujemy wszystkim za prace plastyczne, wiersze i opowiadania promujące zdrowy tryb życia.
18 kwietnia uczniowie klasy 4b rozpoczęły Tydzień Ekologiczny w naszej szkole.
Dzieci dowiedziały się, jak segregowane są odpady w Niemczech, a jak w Polsce. Zajęcia miały charakter warsztatowy.
Elżbieta Jusińska
Dzieci potrafiły przedstawić nam, dorosłym, co oznaczają kolory w kontekście przyrody. Starały się odzwierciedlić swoją wiedzę na temat ekologii w szkole.
Gratuluję!