W ramach realizowania innowacji wychowawczej w klasie II „d” a także realizowania w naszej szkole programu: „Bezpieczna szkoła – Bezpieczny uczeń”, zostały przeprowadzone zajęcia o tematyce agresji. Celem zajęć było zapoznanie z wiedzą na temat agresji, poznanie postaw agresywnych, kształcenie umiejętności prawidłowych zachowań wśród rówieśników, rozwiązywanie sytuacji konfliktowych, ćwiczenie zachowań asertywnych.
Zajęcia miały charakter warsztatowy. Uczniowie w zespole zastanawiali się nad terminem agresja, nad prawidłowymi metodami rozwiązywania konfliktów w klasie, w szkole a także poza szkołą. Uczniowie przypomnieli o zasadach kulturalnego zachowania na co dzień. Wzięli udział również w scenkach sytuacyjnych. Dzieci próbowały wczuć się w rolę osób poniżonych oraz agresywnych.
Mimo, iż temat zajęć wydaje się być trudnym, jednak okazał się uczniom znany i spotkał się z dużym zainteresowaniem. Uczniowie próbowali podać „receptę” na poprawę zachowania zaczynając od siebie.
Tego typu zajęcia mają pozytywne przesłanie. Uczą wrażliwości, rozwijają współpracę a także kształtują osobowość uczniów oraz postawę otwartości i życzliwości.
Zajęcia miały charakter warsztatowy. Uczniowie w zespole zastanawiali się nad terminem agresja, nad prawidłowymi metodami rozwiązywania konfliktów w klasie, w szkole a także poza szkołą. Uczniowie przypomnieli o zasadach kulturalnego zachowania na co dzień. Wzięli udział również w scenkach sytuacyjnych. Dzieci próbowały wczuć się w rolę osób poniżonych oraz agresywnych.
Mimo, iż temat zajęć wydaje się być trudnym, jednak okazał się uczniom znany i spotkał się z dużym zainteresowaniem. Uczniowie próbowali podać „receptę” na poprawę zachowania zaczynając od siebie.
Tego typu zajęcia mają pozytywne przesłanie. Uczą wrażliwości, rozwijają współpracę a także kształtują osobowość uczniów oraz postawę otwartości i życzliwości.
Wychowawca 2d
Monika Majerska
Monika Majerska
fot. Monika Majerska