2. Zadania domowe dla chętnych, którzy chcą utrwalić temat.
3. Dodatkowe, nieobowiązkowe, łatwiejsze zadania dla osób, które nie rozumieją, a chcą zrozumieć.
4. Małą ilość obowiązkowych, zadań domowych dla klas 4-8, ponieważ naszym zdaniem dom powinien być miejscem odpoczynku, a i tak mamy dużo nauki do kartkówek i sprawdzianów.
5. Poprzez zadania domowe uczniowie nie mają czasu, aby rozwijać swoje zainteresowania, bądź nawet odpocząć, ponieważ odrabiają zadania domowe do później godziny.
6. Zadania domowe powinny być zróżnicowane, np. z języka polskiego do wyboru kategorie: ortografia, fonetyka, stylistyka i uczeń ma prawo wyboru tej kategorii, w której czuje się najpewniej, bądź utworzy własne zadanie domowe związane z wybraną kategorią.
7. Zadania najchętniej wykonywane przez uczniów są w formie rysunkowej, np. krzyżówki, wykreślanki.
8. Zadania domowe muszą być ciekawe i kreatywne, utrwalające wiadomości w formie wizualnej – przyroda kształt kwiatu, matematyka – liczba, j. polski – litery, żeby wzrokowo to uzmysłowić.
9. Na weekendy brak zadań domowych, jest to czas relaksu. 10. Każdy może przygotować zadanie dla klasy i je wspólnie rozwiązać.
Nauczycielka powinna wykorzystywać umiejętności i talenty dzieci oraz pomóc je rozwijać.
Zadania domowe powinny zmuszać do myślenia. Mogłyby być raz w tygodniu, ale zajęłyby więcej czasu. Zadania powinny pokazywać związek tego, czego uczniowie uczą się na lekcjach z realiami życia codziennego. Sądzę, że ilość powinna się zmniejszyć na rzecz jakości – mniej zadań, ale bardziej wartościowe, łączące zagadnienia z różnych przedmiotów, np. projekty, samodzielne lub grupowe prace interdyscyplinarne.
Zadania powinny być jako podsumowanie tematu, ale w małej ilości, aby poświęcić jak najmniej czasu, żeby uczniowie nie byli zmęczeni, znużeni. Zadania powinny być w kreatywnej, urozmaiconej, rozwijającej formie, np. krzyżówki, rebusy, plakaty.
Zadania powinny służyć utrwaleniu tematu oraz podwyższeniu poziomu wiedzy. Mała ilość zadań sprawiłaby, że uczniowie mieliby więcej czasu wolnego, na np. rozwijanie swoich umiejętności, ale zadania powinny zostać w systemie szkolnym, bo pewne rzeczy wymagają ćwiczeń, aby stać się mistrzem. Uważam, że zadania powinny doskonalić wiedzę praktyczną, która przyda się uczniom w przyszłości.
Zespół projektu:
Wiktoria Fabiańczyk
Kornelia Kostecka
Wiktoria Mikołajczak
Aleksandra Kaszubska
Natalia Pawlaczyk
mgr Elżbieta Jusińska