Przeprowadzając eksperymenty, młodzież udowodniła, jak niebezpieczne mogą się okazać dwie substancje po zetknięciu ze sobą: wystarczy bowiem odrobina octu i wiórki magnezu, aby spowodować mały wybuch.
Uczniowie mieli okazję samodzielnie wytworzyć tlen, który wywołał fontannę szalonej piany.
Zajęcia odbywają się również w nowoczesnej i doposażonej pracowni chemicznej, która powstała dzięki funduszom z projektu. Uczniowie klas gimnazjalnych analizowali próbki różnych gleb, które wcześniej samodzielne pobrali. Badania pozwoliły zrozumieć, jaki odczyn chemiczny gleby sprzyja rozwojowi roślin. Wykorzystując naturalne wskaźniki chemiczne, uczniowie sprawdzili odczyn chemiczny swoich ulubionych produktów spożywczych.
Okazało się, że badania naukowe nie są trudne i że jest ciekawie, gdy uczniowie prowadzą je sami. Po takiej dawce udanych doświadczeń i trafnie postawionych hipotezach, zadowoleni z siebie i usatysfakcjonowani młodzi naukowcy z ogromnym zapałem czekają na następne zajęcia, które będą odbywać się w trakcie lekcji chemii.