SP1 Aktualności Sprawozdanie z wycieczki do Jezior Wysokich piątek, 17 września 2021
NAGŁÓWEK START O NAS PRACA SZKOŁY SZKOLNE PASJE START MAPA KONTAKT SZUKAJ START

-------------------------------------

BHP
Sprawozdanie z wycieczki do Jezior Wysokich

Dnia 05.04.2014 r. pojechaliśmy z kolegami i koleżankami z klas trzecich i czwartych na wycieczkę do Ośrodka Edukacji Przyrodniczo-Leśnej w Jeziorach Wysokich. Naszymi opiekunkami były panie Bożena Masłowska i Wioletta Bas.
   Zaczęliśmy od zwiedzania muzeum, w którym znajdowały się ciekawe eksponaty oraz tablice informacyjne z wiadomościami o lesie i ochronie przyrody. Każda z sal miała swoją nazwę. Najpierw zwiedziliśmy pomieszczenie, gdzie znajdowały się informacje na temat hodowli lasu. Zobaczyliśmy szyszki z różnych stron świata. Szczególnie zachwyciła nas ogromna szyszka z drzewa w Kanadzie. Dowiedzieliśmy się, że najczęstszą przyczyną pożarów jest palenie ognisk w niedozwolonych miejscach w lesie.
   Następnie udaliśmy się na wieżę, która ma czterdzieści metrów wysokości. Z góry oglądaliśmy przez lornetki piękne widoki. Gdy z niej zeszliśmy, poszliśmy na ognisko, gdzie smażyliśmy kiełbaski i jedliśmy różne przysmaki.
   Po miło spędzonym czasie przy ognisku udaliśmy się na spacer po lesie. Przewodnik oznajmił nam, że zaprasza nas na lekcję, której temat to: „Lekcja o lesie w Lesie”. Pan leśniczy opowiadał nam o warstwach lasu, o zwierzętach tam żyjących i drzewach.
   Na koniec zobaczyliśmy potomków najstarszych drzew, które zostały przywiezione z różnych części kraju.
   Uważamy, że pomimo złych warunków pogodowych wycieczka bardzo się udała, wszyscy wrócili szczęśliwi.