SP1 Aktualności „Bawimy się ucząc i poznając świat” wtorek, 28 września 2021
NAGŁÓWEK START O NAS PRACA SZKOŁY SZKOLNE PASJE START MAPA KONTAKT SZUKAJ START
Wiarygodna Szkoła
WIARYGODNA SZKOŁA link na stronę

Logo Librus

FACEBOOK SP1

FACEBOOK BIBLIOTEKA

FACEBOOK ŚWIETLICA
LEPSZA SZKOŁA
ETWINNING
Od grosika do złotówki
EKOLOGIA
E K O L O G I A
STOWARZYSZENIE DOBRA SZKOŁA
KONKURS FILMOWY Międzyszkolny Konkurs Filmowy
ENGLISH BLOG
TRZYMAJ FORMĘ
MAŁY MISTRZ
 SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE
BEZPIECZNA SZKOŁA
      
      INFORMATYKA
      FAR

MOL BIBLIOTEKA
Odsłon : 11028407

-------------------------------------

 BHP


„Bawimy się ucząc i poznając świat”

   Od września 2013 r. w Szkole Podstawowej nr 1 w Żarach uczniowie klas I-III uczestniczą w zajęciach dodatkowych rozwijających i uzupełniających ich wiadomości i umiejętności. Zajęcia te prowadzone są w pięciu obszarach dotyczących zainteresowań i potrzeb uczniów:  
  1. Zajęcia dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy – prowadząca p. Iwona Szczuka.
  2. Zajęcia dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu w tym zagrożonych ryzykiem dysleksji – prowadząca p. Aneta Kochanowicz.
  3. Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych – prowadząca p. Honorata Kryszewska.
  4. Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych humanistycznie – prowadząca p. Halina Pietrzak.
  5. Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych z uwzględnieniem nauk matematycznych – prowadząca p. Grażyna Ćwikła.
   Na poziom atrakcyjności tych zajęć duży wpływ ma m. in. finansowane ze środków Unii Europejskiej wyposażenie szkoły w pomoce dydaktyczne, których rodzaj uwzględnia założenia realizowanego projektu, a także mała liczebność grup.  
   Uczniowie mają okazję, dzięki stosowanym przez prowadzących metodom czynnościowym, działać bawiąc się w małych grupach, uczestniczyć w grach zespołowych, „smakując” prawdziwej i zdrowej rywalizacji, ucząc się współpracy i owocnego współdziałania.  
   Uzdolnienia matematyczne czy humanistyczne to nie tylko szkoła i lekcja. One manifestują się u najmłodszych dzieci właśnie w czasie zabaw, konkursów czy imprez. Dlatego podczas zajęć, poza lekcją, dzieci uzdolnione mają okazję i możliwość zadawania dużej ilości pytań, mogą „chwalić się” wiedzą i umiejętnościami – kiedy bez obrazów, słów i zapisów symbolicznych działają i „rozwiązują” zadania szybciej i często zupełnie innym sposobem niż w podręczniku. Właśnie tak manifestują, nazywają, a często jeszcze odkrywają swoje uzdolnienia.  
   Dlatego tego typu zajęcia to bardzo ciekawy i skuteczny pomysł na edukację uczniów klas I-III. 
Grażyna Ćwikła






       FOTORELACJA
fot. Grażyna Ćwikła, Piotr Pałac, Honorata Kryszewska
 
STOPKA