SP1 Aktualności Klasy 5e i 5f na Piastowskim Szlaku niedziela, 19 września 2021

-------------------------------------

BHP
Klasy 5e i 5f na Piastowskim Szlaku

Dzień 1.
   Uczniowie klas 5e i 5f wraz z wychowawczyniami udali się na Piastowski Szlak. Przed Ostrowem Lednickim przestało padać, dzięki temu mogliśmy popłynąć na wyspę i zobaczyć miejsce chrztu Mieszka I. Potem przewodnik oprowadził nas po Wielkopolskim Parku Etnograficznym i Katedrze Gnieźnieńskiej. Około 18:00 dojechaliśmy na nocleg do Przystani Biskupińskiej. Po smacznej obiadokolacji mieliśmy chwilę na przebranie i poszliśmy na dyskotekę. Około 22:00 byliśmy z powrotem w swoich pokojach.

Dzień 2.
   W czwartek zwiedziliśmy osadę w Biskupinie, wzięliśmy udział w lekcji lepienia naczyń z gliny. Odwiedziliśmy kamieniarza. Byliśmy też w Muzeum Archeologicznym, gdzie zobaczyliśmy wystawę stałą „Świt historii nad Jeziorem Biskupińskim” oraz drugą, „Kajko i Kokosz - komiksowa archeologia”, która po raz pierwszy w historii muzealnictwa polskiego łączy archeologię z komiksem, a nam przyda się przy omawianiu lektury Kajko i Kokosz. Na zakończenie zwiedziliśmy Muzeum Kolejki Wąskotorowej w Wenecji, które jest największym w Europie skansenem gromadzącym unikatowe parowozy, wagony towarowe i osobowe, drezyny, itp. Niedaleko od muzeum znajdują się ruiny XIV-wiecznego zamku zbudowanego przez kasztelana nakielskiego Mikołaja Nałęcza zwanego Krwawym Diabłem Weneckim. Stamtąd pojechaliśmy do Żar, do domu. Długo będziemy pamiętać ten wyjazd :-)