SP1 Aktualności Wycieczka klasy 5B, 5D i 6A do Torunia, Bydgoszczy i Inowrocławia wtorek, 28 września 2021
NAGŁÓWEK START O NAS PRACA SZKOŁY SZKOLNE PASJE START MAPA KONTAKT SZUKAJ START

-------------------------------------

BHP

Wycieczka klasy 5B, 5D i 6A do Torunia, Bydgoszczy i Inowrocławia

W dniach 27.05.-29.05.2019r. uczniowie klas 5B, 5D i 6A pojechali na wycieczkę do Torunia. Była to pełna wrażeń wyprawa, która rozpoczęła się wczesną pobudką . Na podbój pięknych, polskich miast wyruszyliśmy o 7.00 rano. W drodze do Torunia odwiedziliśmy tężnie solankowe w Inowrocławiu, które znajdują się na terenie uroczego, zielonego i bogatego w różnorodną roślinność Parku Zdrojowego. Spacer po jego terenie wzbogacony pysznymi lodami to była dla wszystkich uczestników chwilą wytchnienia i orzeźwienia.

W Toruniu zwiedziliśmy Stare Miasto i Nowe Miasto, Ratusz, pomnik Kopernika i dom Kopernika, Dwór Artusa, Katedrę św. Janów, deptak, Bramy Klasztorną i Mostową, Krzywą Wieżę oraz Ruiny Zamku Krzyżackiego. Odwiedziliśmy także Muzeum Piernika i upiekliśmy własne pierniki. Byliśmy w jednym z najnowocześniejszych planetariów w Polsce. Niezwykły seans przy muzyce pod „sklepieniem niebieskim” zabrał nas w niesamowitą podróż po bezkresach kosmosu, pomiędzy mgławicami, kometami i innymi zjawiskami. Na długo pozostanie też w naszej pamięci wieczorny spacer po Toruniu i odpoczynek przy pięknych fontannach multimedialnych. Pięknie oświetlony Toruń naprawdę robi wrażenie. Niezwykłą atrakcją dla nas była też wizyta w Pracowni Alchemika, gdzie podzieleni na mniejsze zespoły i dobrani w parach eksperymentowaliśmy pod okiem specjalistów. To było dla wszystkich ogromne przeżycie, dzięki któremu zgłębiliśmy tajniki chemii.

W drodze powrotnej pojechaliśmy do Bydgoszczy. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od rejsu statkiem wokół Wyspy Młyńskiej. Następnie spacerowaliśmy z przewodnikiem po urokliwych zakątkach miasta. Byliśmy pod ogromnym wrażeniem Muzeum Mydła i Historii Brudu, w którym każdy zaprojektował i samodzielnie wykonał swoje własne mydło. Wycieczka wszystkim bardzo się podobała.

Już nie możemy doczekać się następnego wyjazdu.