SP1 Aktualności czwartek, 18 stycznia 2018
 

BIP SP1 Żary
 
Logo Librus
Od grosika do złotówki
Ekologia
E K O L O G I A
Dobra Szkoła
Międzyszkolny Konkurs Filmowy

album fotograficzny klasy 1a
EnglishBlog
Logo Etwinning
Logo wf z klasą
Zapraszamy
na naszego bloga
 szkoła promująca zdrowie
Bezpieczna Szkoła - Bezpieczny Uczeń
Logo SU SP1 Żary
Aktualności Samorządu Uczniowskiego
logo FAR
Odsłon : 7124246
Aktualności
Narodził się nam smok albo Czytajmy książki PDF Drukuj Email

   Klasy 4e, 5c, 5d, 6c i 7a rozpoczynają kilka razy w tygodniu lekcje języka polskiego od lektury wybranych tekstów.
   Klasa 4e skończyła poznawanie baśni angielskich, teraz rozpocznie się długa przygoda z pewnym hobbitem, który będzie musiał stanąć oko w oko ze Smaugiem, największą i najstraszniejszą plagą Trzeciej Ery świata stworzonego przez J.R.R. Tolkiena :-) 
   Skoro o smokach mowa… Nie wszystkie są takie złe. Klasy 5c i 5d w dalszym ciągu poznają przygody Eri, dziewczynki, która wraz z towarzyszami musi ustrzec małego smoka przed potężnym czarnoksiężnikiem Widukindem. Niedawno smok się wykluł, akcja przyspieszyła, pełno w niej niespodziewanych zwrotów, od kilku dni zastanawiamy się, co się stało z Kołatkiem, gnomem, który odciągnął uwagę dzikich smoków – waranów, by reszta mogła bezpiecznie przejść przez labirynt prowadzący do Skalnego Miasta. Eri tęskni za mamą, tatą i bratem, dlatego smok nosi imię jej brata.
   Klasa 6c poznaje krótkie Bajki filozoficzne zebrane i opatrzone komentarzem przez Michela Piquemala. Polecamy je każdemu, są pełne mądrości, zmuszają do refleksji, czasami zaskakują.
   Klasa 7a od niedawna poznaje życie Buby, tytułowej bohaterki książki Barbary Kosmowskiej. Sławni rodzice, brak czasu dla dorastającej córki, ta historia wciąga nas coraz bardziej.
   Warto czytać książki. Umberto Eco, wielki uczony i wielki pisarz, zauważył, że kto czyta, ten żyje podwójnie (życiem swoim oraz życiem poznanych książek).
Piotr Pałac

 
Koło filmowe - spotkanie piąte i szóste PDF Drukuj Email

   24 listopada i 1 grudnia 2017 r. odbyły się kolejne spotkania koła filmowego. Tym razem obejrzeliśmy obrazy Chappie i Robosapien. Produkcje te ukazały nam zagrożenia płynące z nieodpowiedniego wykorzystania sztucznej inteligencji.
   Chappie był robotem policyjnym, który został tak przeprogramowany, by pomagać gangsterom. Choć całość została zabarwiona sporą dawką humoru – poruszyło nas, bardzo poruszyło potraktowanie robota przez szefa gangu. Film porusza ważny problem świadomości ludzkiej i możliwości jej zapisania oraz przekazania robotowi.
   Z kolei Robosapien, czyli Cody, ucieka przed ludźmi, by uniemożliwić masową produkcję robotów wojennych. Zebrani w gabinecie 304b żywo reagowali na zwroty akcji i dialogi, ponieważ przyjacielem sympatycznego cyborga był ich równolatek.
   Oba filmy bardzo się spodobały dzieciom, w kółku, łącznie, wzięło udział sześćdziesięcioro pięcioro uczniów.
Piotr Pałac



 
Dziś cień wosku ci ukaże, co ci życie niesie w darze - andrzejki w klasie 4b PDF Drukuj Email

   Andrzejki obchodzone są nie tylko w Polsce, np. dzień ten jest świętem narodowym w Szkocji. Zupełnie inaczej niż w Polsce, w Szkocji ludzie biorą udział w licznych paradach, koncertach, wspólnych zabawach i tańcach. Według polskich wierzeń noc Świętego Andrzeja jest magicznym czasem, kiedy to wróżby mają szczególną moc i pozwalają przewidzieć przyszłość. Dzisiaj andrzejki są świetną okazją do dobrej zabawy z przymrużeniem oka. Z jednej strony zabawy we wróżenie pobudzają dziecięcą wyobraźnię, z drugiej ukazują szacunek dla polskich obrzędów i tradycji ludowych. Są też sygnałem dla dzieci, że w następny dzień rozpoczyna się adwent. W czwartek, 30 listopada, w klasie 4b uczniowie na chwilę oderwali się od rzeczywistości i przenieśli się w magiczny świat wróżb andrzejkowych. Mieliśmy szklaną kulę, wróżki i czarodziejów, którzy pobudzili naszą fantazję przewidując przyszłość. Każdy mógł dowiedzieć się, co czeka go w przyszłości: szczęście, pieniądze, sława czy może niespodzianka. Było wiele śmiechu i emocji.
Izabela Mielniczek
wychowawca klasy 4b

Fotorelacja:


 
 
Choinki Jedynki za granicę PDF Drukuj Email

   Jak co roku nasi uczniowie wymieniają się ręcznie robionymi kartkami świątecznymi z krajami z zagranicy. Dbamy także o środowisko naturalne i do naszych trzech projektów przygotowujemy ekologiczne kartki świąteczne ze zużytych materiałów. Powstało już wiele pięknych i pomysłowych kartek, które wysyłamy do Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Włoch, Hiszpanii, Ukrainy, Rumunii, Słowacji, Grecji, Czech, Holandii, Albanii, Austrii, Estonii, Serbii, Bułgarii, Chorwacji, Litwy, Turcji i Finlandii. Jest to świetny sposób na naukę pisania w języku angielskim i polskim, a także na poznanie innych krajów i nawiązanie przyjaźni. Już nie możemy się doczekać życzeń z tych państw. Każdy uczeń otrzyma kartkę na pamiątkę.
Izabela Mielniczek

Nasze kartki do wysłania za granicę:



Klasa 4C – piszemy życzenia po angielsku, niemiecku i polsku


 
 
W fabryce bombek PDF Drukuj Email

   29 listopada uczniowie klas 4a i 4c wraz z wychowawczyniami wybrali się na wycieczkę do Złotoryi, by zobaczyć, jak wygląda produkcja bombek choinkowych.
   Po zakładzie oprowadził nas przewodnik. Pokazał szklane rurki, które z huty szkła przywozi się do fabryki. Tutaj pracownicy rozgrzewają je palnikami i wydmuchują odpowiedniej wielkości kule. W zakładzie jest też maszyna do automatycznego ich wytwarzania. Następnie szklane kule nakładane są na specjalny taśmociąg i zanurzane w farbie. Takie jednokolorowe kule trafiają na stół pracowników, którzy je odpowiednio dekorują. Kolejnym etapem jest paczkowalnia, skąd gotowe bombki trafiają do sklepu i są wysyłane na cały świat. Rocznie zakład produkuje ok. 30 milionów sztuk bombek. Zdobią one między innymi choinkę w pałacu prezydenckim. Kiedy poznaliśmy pracę we wszystkich działach, postanowiliśmy sami spróbować swoich sił w dekorowaniu bombek. Okazało się, że nie jest to łatwe zadanie. Własnoręcznie, lepiej lub gorzej pomalowane, zabraliśmy do domu. W sklepie zakładowym mogliśmy podziwiać różnorodność bombek i kupić te, które zachwyciły nas najbardziej. Największym powodzeniem cieszyły się bombki w kształcie ogórka, których zawieszenie na choince ma przynieść pomyślność w nadchodzącym roku.
   Pogoda dopisała, humory również, więc bardzo szybko minęła nam podróż powrotna.
Wychowawcy klas 4a, 4c i Jolanta Kozińska

fot. Jolanta Kozińska
 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 8 z 274