SP1 Aktualności poniedziałek, 10 grudnia 2018
 

 
Logo Librus
 


Szkoła kreatywnego myślenia i działania
Ekologia
E K O L O G I A
Dobra Szkoła
Międzyszkolny Konkurs Filmowy
album fotograficzny klasy 1a
EnglishBlog
Logo wf z klasą
Zapraszamy
na naszego bloga
 szkoła promująca zdrowie
Bezpieczna Szkoła - Bezpieczny Uczeń


ŚWIETLICA
logo FAR
Odsłon : 7662000
Aktualności
Zajęcia jogi PDF Drukuj Email

   Zajęcia z jogi z klasą 7b i 7c odbyły się w dniu 16.11.2018 r. Dziewczęta próbowały relaksacji, technik oddychania oraz ćwiczeń typowych z jogi przy muzyce. Kreatywne zajęcia bardzo się podobały i stworzyły nowe horyzonty na przyszłość u naszych uczniów.
Elżbieta Jusińska


alt
fot. Elżbieta Jusińska
 
Zadania domowe - debata PDF Drukuj Email

1. Klasy 1-3 powinny mieć zadania domowe rozwijające wyobraźnię, ale dzieci również powinny mieć zeszyty do kaligrafii, aby w domu ćwiczyć.
2. Zadania domowe dla chętnych, którzy chcą utrwalić temat.
3. Dodatkowe, nieobowiązkowe, łatwiejsze zadania dla osób, które nie rozumieją, a chcą zrozumieć.
4. Małą ilość obowiązkowych, zadań domowych dla klas 4-8, ponieważ naszym zdaniem dom powinien być miejscem odpoczynku, a i tak mamy dużo nauki do kartkówek i sprawdzianów.
5. Poprzez zadania domowe uczniowie nie mają czasu, aby rozwijać swoje zainteresowania, bądź nawet odpocząć, ponieważ odrabiają zadania domowe do później godziny.
6. Zadania domowe powinny być zróżnicowane, np. z języka polskiego do wyboru kategorie: ortografia, fonetyka, stylistyka i uczeń ma prawo wyboru tej kategorii, w której czuje się najpewniej, bądź utworzy własne zadanie domowe związane z wybraną kategorią.
7. Zadania najchętniej wykonywane przez uczniów są w formie rysunkowej, np. krzyżówki, wykreślanki.
8. Zadania domowe muszą być ciekawe i kreatywne, utrwalające wiadomości w formie wizualnej – przyroda kształt kwiatu, matematyka – liczba, j. polski – litery, żeby wzrokowo to uzmysłowić.
9. Na weekendy brak zadań domowych, jest to czas relaksu. 10. Każdy może przygotować zadanie dla klasy i je wspólnie rozwiązać.
Nauczycielka powinna wykorzystywać umiejętności i talenty dzieci oraz pomóc je rozwijać.
Elżbieta Jusińska i Marta Durys
 
*   *   *



   Zadania domowe powinny zmuszać do myślenia. Mogłyby być raz w tygodniu, ale zajęłyby więcej czasu. Zadania powinny pokazywać związek tego, czego uczniowie uczą się na lekcjach z realiami życia codziennego. Sądzę, że ilość powinna się zmniejszyć na rzecz jakości - mniej zadań, ale bardziej wartościowe, łączące zagadnienia z różnych przedmiotów, np. projekty, samodzielne lub grupowe prace interdyscyplinarne.
wicedyrektor Edyta Talarowska
 

*   *   *



   Zadania powinny być jako podsumowanie tematu, ale w małej ilości, aby poświęcić jak najmniej czasu, żeby uczniowie nie byli zmęczeni, znużeni. Zadania powinny być w kreatywnej, urozmaiconej, rozwijającej formie, np. krzyżówki, rebusy, plakaty.
wicedyrektor Honorata Kryszewska

*   *   *

   Zadania powinny służyć utrwaleniu tematu oraz podwyższeniu poziomu wiedzy. Mała ilość zadań sprawiłaby, że uczniowie mieliby więcej czasu wolnego, na np. rozwijanie swoich umiejętności, ale zadania powinny zostać w systemie szkolnym, bo pewne rzeczy wymagają ćwiczeń, aby stać się mistrzem. Uważam, że zadania powinny doskonalić wiedzę praktyczną, która przyda się uczniom w przyszłości.
pedagog Aneta Kochanowicz


Zespół projektu:

Wiktoria Fabiańczyk
Kornelia Kostecka
Wiktoria Mikołajczak
Aleksandra Kaszubska
Natalia Pawlaczyk
Nadzorujący projekt: 
mgr Elżbieta Jusińska



alt
fot. Elżbieta Jusińska
 
„Zaplątani w sieci” - spektakl profilaktyczny teatru „Grupa T” z Torunia PDF Drukuj Email

   14.11.2018 r. w Szkole Podstawowej nr 1 w Żarach odbył się spektakl profilaktyczny teatru „Grupa T” z Torunia zatytułowany: „Zaplątani w sieci” dla klas I-III.
   Spektakl poruszał problem cyberprzemocy oraz bezpieczeństwa dzieci w Internecie. Pokazywał, w jaki sposób korzystać z telefonów i innych mediów, aby nie wpaść w sieć uzależnienia. Zaakcentowano ważność stosowania się do zasad internetowego savoir-vivre’u. Pokazano również, jak w ciekawy sposób spędzać wolny czas, niekoniecznie przed szklanym ekranem.
   Dzieci były zafascynowane kolorowymi kostiumami aktorów, żywymi dialogami oraz oddziałującymi na wyobraźnię utworami muzycznymi. Uczniowie mieli okazję do bezpośredniej zabawy z aktorami.
Aneta Kochanowicz


alt
fot. Aneta Kochanowicz i Irena Wiącek
 
Projekt „Niemcy – nasz sąsiad” w SP 1 w Żarach PDF Drukuj Email

   Klasa 4A uczestniczyła w projekcie „Niemcy - nasz sąsiad”. Uczniowie przygotowali mapę Niemiec z podziałem na 16 krajów związkowych (landów) i z flagami państw sąsiadujących. Dokonali charakterystyki Niemiec pod względem geograficznym. Natomiast na zajęciach komputerowych opowiadali mnóstwo ciekawostek o Niemczech.
Katarzyna Maciejak


fot. Katarzyna Maciejak
 
Narodowe Święto Niepodległości - obchody w Żarach PDF Drukuj Email

   Szkoła Podstawowa nr 1 w Żarach miała zaszczyt otwierać uroczystość 100. Rocznicy odzyskania Niepodległości, tańcząc w jej trakcie poloneza.
Aneta Górniak



fotorelacja
fotorelacja


 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 6 z 328