SP1 Aktualności niedziela, 22 lipca 2018
 

BIP SP1 Żary
 
Logo Librus
Od grosika do złotówki
Ekologia
E K O L O G I A
Dobra Szkoła
Międzyszkolny Konkurs Filmowy

album fotograficzny klasy 1a
EnglishBlog
Logo Etwinning
Logo wf z klasą
Zapraszamy
na naszego bloga
 szkoła promująca zdrowie
Bezpieczna Szkoła - Bezpieczny Uczeń
Logo SU SP1 Żary
Aktualności Samorządu Uczniowskiego
logo FAR
Odsłon : 7410183
Aktualności
Karp, żyłka i upominki PDF Drukuj Email

  W środę, 5 grudnia 2012 r. odbyło się szóste spotkanie koła wędkarskiego, które działa przy Szkole Podstawowej nr 1. Oprócz upominków ufundowanych przez sklep „Zoo Park-Raja” w Żarach i nasze koło PZW nr 3, adepci poznali także „wigilijną” rybę – karpia. Nieobca już uczniom budowa tej ryby, a i odpowiedzi na pytania, skąd i w jaki sposób karp znalazł się w naszych wodach, są znane. Po teorii przyszła kolej na praktykę, czyli zmagania z żyłką. Ćwiczyliśmy z dziećmi wiązanie wcześniej poznanych węzłów, tak aby na wiosnę, podczas spotkań nad wodą, każde z nich mogło samodzielnie montować własny zestaw wędkarski. Upominki, które otrzymali uczniowie, były skromne, „wędkarsko-słodkie”, lecz sprawiły im wiele radości. Zawartość paczki stanowiły: spławik, ciężarki, wafelek, soczek oraz plakietki z logo szkółki, prezent od Starostwa Powiatowego w Żarach. Następne spotkanie koła odbędzie się 19 grudnia o godz. 16:15, jak zwykle w klasie 103b. Istnieje jeszcze możliwość zapisania się do szkółki wędkarskiej, macie na to czas do końca pierwszego semestru. Organizatorzy koła składają najserdeczniejsze życzenia świąteczno-noworoczne jego uczestnikom oraz Pani Dyrektor, dr Ewie Krauze-Michalskiej. To dzięki jej uprzejmości zajęcia koła wędkarskiego mogą się odbywać w Szkole Podstawowej nr 1 w Żarach. Bieżące informacje z działalności szkółki i zdjęcia można znaleźć na stronie: akademia-moczykija.zgora.pl
Z wędkarskim pozdrowieniem
Piotr Drzus

fot. Piotr Drzus
 
Jak to jest z tym Świętym Mikołajem? PDF Drukuj Email

   Umieszczamy na stronie internetowej naszej szkoły artykuł z ubiegłego roku. Mimo upływu czasu, jest wciąż aktualny, zwłaszcza jeśli chodzi o ostatni akapit. Zapraszamy do lektury!
   Święty Mikołaj… Wyeksploatowany, skomercjalizowany, czerwony, z nieodłączną brodą - siwą i długą. Poza tym: renifery (każdy ma swe imię), skrzaty, elfy, wróżki, fabryka zabawek i tak dalej, i tak dalej, I TAK DALEJ!
   
   A jak było naprawdę? Czy w ogóle istniał? Kim był? Gdzie? Kiedy? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie tu:


   Prawdziwe oblicze Świętego Mikołaja!!!
   Dzięki najnowszej technice naukowcy odtworzyli prawdopodobny portret biskupa z Myry. Dokonali tego Francesco Introna, specjalista medycyny sądowej Uniwersytetu w Bari oraz angielska antropolog Caroline Wilkinson z Uniwersytetu w Manchesterze. Oto odtworzona komputerowo prawdziwa twarz Świętego Mikołaja. Ekspertyza naukowa, jaką przeprowadzono w ostatnich latach wykazała, że Święty był niskiego wzrostu (167 cm), ale za to mógł się pochwalić dobrze zbudowanym ciałem.


Zdjęcie: BBC/Atlantic Productions/PAP

   Święty Mikołaj żył naprawdę i był DOBRYM człowiekiem. Powinniśmy o tym pamiętać nie tylko 6 lub 24 grudnia, lecz przez cały rok. Jeśli nie mamy pieniędzy, nie możemy komuś kupić chleba czy swetra. Możemy natomiast wytłumaczyć komuś trudne zadanie z matematyki, możemy się uśmiechnąć, stanąć w obronie słabszego, możemy przebaczyć, możemy… Sam się zastanów, co DOBREGO możesz zrobić.
Staniesz się dzięki temu prawdziwym Świętym Mikołajem!!!
Piotr Pałac, Cezary Sułkowski

Z ostatniej chwili!!!
 
MIKOŁAJ    W   JEDYNCE

fot. Cezary Sułkowski
 
Andrzejkowe wróżby PDF Drukuj Email

   Tradycyjnie - 30 listopada przenosimy się w świat wróżb, magii i fantazji! Z tej to okazji uczniowie klas młodszych zaprosili dzieci z Miejskiego Przedszkola nr7 w Żarach na Bal Andrzejkowy. Wychowawcy klas wraz z uczniami przygotowali wróżby, przystroili klasy, a rodzice uczniów słodki poczęstunek. Wróżki, które przybyły na uroczystość spełniały nasze marzenia. Wszyscy marzyli o ciekawych, dalekich podróżach, o sukcesach w szkole, dobrych kolegach, ładnych ubraniach, kim będą w przyszłości. Aby te marzenia się spełniły musi im towarzyszyć szczęście. Dlatego każde dziecko losowało „symbole andrzejkowe” i wypowiadało kolejne zaklęcie: „Hokus-pokus, czary-mary, aby wróżba się spełniła, złóżmy dary”. Przedszkolaki także przygotowały wróżby andrzejkowe i zaprosiły wszystkich do wspólnej zabawy. Andrzejkowe wróżby i czary są tylko zabawą, ale żeby te marzenia się spełniły musimy sobie powróżyć!
   Z życzeniami pomyślnych wróżb i aby wszystkim się one spełniły!
Wicedyrektor szkoły
Honorata Kryszewska
fot. Honorata Kryszewska i Halina Kulbida-Pietrzak
 
Andrzejki PDF Drukuj Email

   Wróżby, zabawy, dobra muzyka, a przede wszystkim hulanki i tańce uczniów sprawiły, że czwartkowe popołudnie było wyjątkowe. 29 listopada 2012 roku Samorząd Uczniowski zorganizował dyskotekę andrzejkową. Wszyscy przybyli mogli wziąć udział w zabawach tanecznych, a także powróżyć sobie. Wszyscy dobrze się bawili dlatego zostali nagrodzeni pieczęcią Samorządu Uczniowskiego, dzięki czemu w piątek nie byli pytani.
Iwona Szczuka
fot. Cezary Sułkowski
 
Konkurs „Bezpieczna Szkoła – Bezpieczny Uczeń” PDF Drukuj Email

Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia…


   Dnia 28.11.2012 r. przeprowadzono konwersatoria na temat konieczności przestrzegania przepisów prawa, na które został zaproszony mecenas, pan Leszek Wroczyński.
   Prowadzący w ciekawy sposób przedstawił uczniom zawiłe zagadnienia wybranych przepisów z zakresu prawa cywilnego i karnego. Dzieci miały okazję dokonać interpretacji niektórych z nich. Nawiązał także do istniejących w szkole przepisów takich jak: Statut Szkoły, Regulamin Ucznia, WSO, i WSOZ. Prowadzący podczas prelekcji odwoływał się do życia szkolnego i rodzinnego uczniów. Na konkretnych przykładach omawiał konsekwencje łamania zasad i norm społecznych. Zachęcał uczniów do zainteresowania się koleżankami i kolegami nieakceptowanymi przez rówieśników, gdyż to oni często są ofiarami różnych form agresji. Poruszane były również zagadnienia związane z wagarami, niszczeniem mienia szkoły i własności innych osób, pobicia oraz stosowania przemocy psychicznej.
   Nasz gość analizował także przyczyny łamania obowiązujących reguł i norm uznając, że bardzo duży wpływ na uczniów ma grupa rówieśnicza, nieumiejętność panowania nad sobą i swoimi impulsywnymi zachowaniami, brak refleksji co zagrożeniach i konsekwencjach swoich czynów, brak reakcji innych na negatywne zachowania. Nawiązał również do rozmaitych sytuacji rodzinnych, które wpływają na negatywne zachowania dzieci.
   Najczęściej wymieniane były problemy związane z: spóźnianiem się na lekcje, wagarami, zastraszaniem, pobiciem, bezprawnym umieszczaniem wizerunku innych osób w Internecie, podszywaniem się pod kogoś czy też obrażaniem, wulgaryznym słownictwem. Pan mecenas szczegółowo zinterpretował także pojęcie stalkingu.
   Dokładnie zostały omówione konsekwencje naruszania poszczególnych przepisów prawa (zarówno wobec dzieci jak i ich opiekunów prawnych). Prowadzący apelował o zgłaszanie osobom dorosłym sytuacji problemowych, z którymi nie radzą sobie uczniowie. Podsumowaniem spotkania były pytania uczniów do pana mecenasa.
   Dzięki przeprowadzonym konwersatoriom uczniowie naszej szkoły poznali podstawowe przepisy prawa karnego i cywilnego odnoszące się do nieletnich. Zrozumieli także, że każdy ma obowiązek przestrzegania prawa, a kto je łamie, ponosi tego konsekwencje.
Koordynatorzy
fot. Cezary Sułkowski
 
<< pierwsza < poprzednia 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 następna > ostatnia >>

Strona 252 z 306